A kerékpáros cipők és klip nélküli pedálok vásárlása olyan kérdés, amely közvetlenül összefügg a kerékpáros blokkok megfelelő csavarozásával a cipőhöz. Érdemes megjegyezni, hogy a kerékpárblokkok nem megfelelő összeszerelése térdfájdalmat, csípő- és bokaproblémákat okozhat.

Tanácsot adunk, hogy milyen blokkokat válasszunk kerékpáros cipőhöz, és hogyan kell őket megfelelően felszerelni.


Melyik kerékpáros cipőblokkot érdemes választani?


A kerékpárblokkoknak kompatibilisnek kell lenniük a kerékpáros cipőkkel. Mindig benne vannak a készletben klip nélküli pedálokkal. Ezért a kerékpáros cipő vagy a pedál kiválasztásakor figyelembe kell vennie mindkettő illeszkedését.

A gyártók a kerékpáros cipőikkel kompatibilis csipesz nélküli pedálokat kapcsokkal látják el. Kerékpárblokkok külön is megvásárolhatók.

Minden klip nélküli pedálokat kínáló márka kínál kerékpáros blokkokat is. A kiválasztott gyártótól függően az ilyen blokkok különböző mértékű hézaggal és ezért különböző színekkel rendelkezhetnek. A blokkok kiválasztásánál azonban nem esztétikai szempontból azok színét kell figyelembe venni, hanem a termékleírásban megadott paramétereit.

A kerékpáros cipők kapcsainak színe és a munkavégzés mértéke

Mint már említettük, a kerékpárblokkok színe és így a futási távolság mértéke is eltérő lehet. Ez lehet többek között nulla hézag, kétfokozatú, négyfokozatú vagy hatfokozatú. A szakemberek olyan blokkok használatát javasolják, amelyek munkahézagot biztosítanak.

Nincs működési távolság – olyan szakemberek számára készült, akik professzionális kerékpárszerelést végeznek. Ha nem megfelelően illesztjük őket, az túlterhelést és fájdalmat okozhat a térdben, mivel a térd forgási képessége megszakad a pedálozási ciklus során. Egy óra kerékpározás során a kerékpáros több ezer hajlító és nyújtó mozdulatot hajt végre, forgatás kíséretében.

Amikor kerékpároz, a sarka minimálisan forog – be és ki. Ezért az amatőrök és a nagyobb vezetési kényelem érdekében ajánlott olyan kerékpáros blokkokat választani, amelyek bizonyos fokú működési távolsággal rendelkeznek. Térdproblémákkal küzdőknek ajánlott nagyobb munkatávolságot választani.

A kerékpárblokkokat is rendeltetésszerű használatuk szerint választják ki – más lesz az országúti cipő, és más az MTB cipő. Az alábbiakban bemutatjuk a kerékpárblokkok két népszerű modelljét.


MTB BLOKKOK


Shimano SH51 stoplis kerékpáros cipőhöz

Bloki rowerowe - shimano sh51

A Shimano SM-SH51 stopli strapabíró fekete acélból készül. Az oldalirányú játék mértéke ennél a modellnél +/- 2 fok.

A stoplik lehetővé teszik a cipő egyirányú kioldását. Elengedik, ha a sarok oldalra tolódik. Két csavarral vannak rögzítve. Alkalmas a legtöbb Shimano klip nélküli pedálhoz - Touring és MTB egyaránt. Kompatibilisek a Click'R-rel.

Shimano SM-SH56 stoplis kerékpáros cipőhöz

A Shimano SH56 tartós acélból készült ezüst színben. A Shimano SH51 és SH56 stoplik közötti fő különbség a kioldás módja. A Shimano SH56 többirányú cipőkioldási lehetőséget kínál. A lábbelit nem csak a sarok kifelé mozgatásával, hanem más irányba is el lehet engedni a pedáloktól. Ennek a modellnek az oldaljátéka +/- 4 fok.

Rögzítés két csavarral. Kompatibilis a legtöbb Shimano klip nélküli pedálmodellel és a Shimano SPD rendszerrel. Az SH56 blokkok kezdő felhasználók számára ajánlottak

.

Bloki rowerowe - jaki but do jakich bloków ?

MTB cipő - általában 4 lyuk van egymás mellett.


Útlezárások


Shimano SM-SH10 (piros) vagy SM-SH11 (sárga), esetleg SM-SH12 (kék) útzárak mit válasszak?

Bloki szosowe różnice. Różny koloro inny zakres luzu

A Shimano országúti pedálokkal mindig megszerzett szabványos úttömbök sárgák, vagyis a legnagyobb üzemi hasmagassággal / láb mozgási tartománya +/- 3 fok (összesen 6°). Mindenkinek és amatőröknek ajánljuk, akik csípős cipőben indulnak, valamint versenyen indulóknak.

A másik két szín a haladó kerékpárosok számára készült, akik tudják, mi az a bikefitting. A kék blokkok két fokozatúak, +/- 1 fokos futási távolsággal (összesen 2°), a piros blokkok pedig nem rendelkeznek futási távolsággal.

Bloki rowerowe - jaki but do jakich bloków


Hogyan helyezzük el helyesen a kapcsokat a kerékpáros cipőben?


A kerékpáros cipőben lévő blokkok helyes elhelyezése megköveteli, hogy ezt az elemet három síkban korrelálják:

  • első-hátsó kerékpáros blokk beállítása,

  • a kerékpáros blokk eltolásának beállítása a hajtókarhoz képest,

  • sarokblokk forgatási beállítása.

A legjobb, ha beszerez egy sablont a blokkok beállításához, amely lehetővé teszi a blokkok professzionális beállítását rövid időn belül

Jak ustawić bloki - szablon ustawiania bloków


Hogyan kell beállítani az első-hátsó kerékpáros blokkot?


A kerékpárblokk elhelyezését az elülső-hátsó síktól kell kezdeni. Ennek a beállításnak kompatibilisnek kell lennie a láb anatómiájával.

Az első lépés az, hogy megtaláljuk a csontos kiemelkedést, amely a lábközépcsont és a proximális falanx csont között helyezkedik el. Általában halluxnak vagy lábujjnak nevezik. Csak két hüvelyk- vagy mutatóujjra van szüksége ahhoz, hogy érezze a csont ilyen kiemelkedését. Miután megtalálta, jelöljön be egy függőleges nyomot a helyére tollal vagy jelölővel.

Ezután egy kis darab hengerelt szigetelőszalagot ragasztanak a lábhoz egy szalaggal - arra a helyre, ahol korábban tollal jelölte. Ezután vegyen fel egy zoknit, és tegye a lábát a kerékpáros cipőbe, mert a blokkot rögzíteni kell.

Miután betette a lábát a kerékpáros cipőbe, könnyen érezheti a szalag tekercselt tekercsét az anyagán keresztül. Ragasszon egy darab elektromos szalagot a cipőre ezen a területen. Ezután jelölje meg rajta azt a helyet, ahol érezheti a tekercs szalagot. Így jelöljük meg a lábközépcsontízületet.

A gyártók minden blokk közepét jelölik. Általában ez egy éles függőleges vonal. A tipikus MTB stopliban a stopli középpontja pontosan az imbuszcsavar furatainak közepén van. A blokk közepe azonban nem lehet közvetlenül a metatarsophalangealis ízület kijelölt szakaszában, körülbelül 8-10 mm-rel hátrébb (a sarok felé), azaz a talpi fascia területén.

Jak ustawić bloki rowerowe ? - Ustawianie względem stopy i punktu wypukłości kostnej


Hogyan állíthatom be a kerékpárblokk eltolását a hajtókarhoz képest?


A következő lépés a blokk eltolás beállítása a hajtókarhoz képest. Ebben az esetben a gyártók általában kevés mozgásteret hagynak. Egy ilyen blokk kb.3-4 mm-rel oldalt elmozdítható. Kezdetben ajánlatos az eltolást nullára állítani (középen).

A legjobb, ha vezetés közben állítja be a blokk célpozícióját ebben a tartományban. Figyelje meg, hogy a térd egyik irányba sem menekül, miközben pedáloz. Belül (a készlethez) való szökés esetén a tömböt kifelé kell mozgatni (közelíteni a cipőt az állomány vállához). Másrészt, ha a térdek kifelé futnak (elfelé a készlettől), akkor javasolt a blokkot befelé mozgatni (a cipőt el kell távolítani az állomány vállától).


Hogyan állítsuk be a kerékpáros blokk és a sarokblokk forgását?


Az utolsó beállítás a sarokblokk be- vagy kiforgatása. Ebben az esetben a blokkgyártók sokkal nagyobb mozgásteret hagytak. Ez a szabályozás rendkívül fontos a térdízület munkájának megfelelő biztonságának biztosítása szempontjából.

Ebben az esetben a speciális blokk-elrendezési sablonok segíthetnek. Ez egy hálóval felszerelt állvány, melynek köszönhetően pontosan meghatározható a forgás a cipőben. Hogyan kell használni egy ilyen sablont? Rögzítse a blokkot a cipővel a sablonon megjelölt helyre. Javasoljuk, hogy a lábfejet úgy helyezze el, hogy finoman kifelé, a sarokkal befelé haladjon.

Otthon használhatja egy asztal vagy szék szélét. Helyezze a stoplit függőlegesen a széléhez, tartsa a helyén, majd forgassa el a sarkát a kívánt helyzetbe. Ez egy kicsit nehezebb lehet, mint egy speciális sablon használata.

Hogyan ellenőrizhetem, hogy a forgás megfelelően van-e beállítva? Kerékpározás közben ne érezzen feszültséget vagy túlterhelést a térdízület területén. A megfelelő forgatás lehetővé teszi a láb szabad mozgását.


Kapcsok felszerelése kerékpáros cipőbe – mire érdemes még emlékezni?


Miután beállította a biciklicipők kengyeleit a fent leírt három síkban, húzza meg a csavarokat. Mielőtt azonban ez megtörténne, ajánlatos a csavarokat megkenni, majd meghúzni. Ennek a lépésnek a kihagyása azt eredményezheti, hogy később kicsavarhatja őket. Ezenkívül fokozatos csavarozás javasolt. Csavarja be mindkét csavart szimmetrikusan - forgassa el a bal oldali csavart, forgassa el a jobb csavart stb. Több csavarral (pl. 4) rendelkező blokkok esetén ajánlatos a keresztirányú meghúzási sorrendet végrehajtani.

Az első kerékpározás után ellenőrizze, hogy a csavarok nem lazultak-e meg pedálozás közben. Az is jó ötlet, hogy rendszeresen ellenőrizze, hogy időnként meg vannak-e húzva. Érdemes egy praktikus csavarkulcsot is magunkkal vinni, ami ha menet közben meglazul a csavar, akkor bármikor meg lehet húzni.

Ha térdfájdalmat tapasztal, ajánlatos ellenőrizni, hogy a kapcsok megfelelően vannak-e elhelyezve. Néha a nyereg helytelen beállítása is okozhatja. Az új cipők és pedálok vásárlása, valamint a stopli felszerelése után a lovaglás helyzete némileg megváltozhat, amihez szükség lehet a nyereg magasságának beállítására is.

Nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a klip nélküli pedálok bilincsei használat közben elhasználódnak. Hol lassabban, hol gyorsabban, de mindegyik modell elhasználódik. Ezért fontos a régi blokkokat újakra cserélni. A kopás többek között abban nyilvánul meg dugulási vagy kikapcsolási problémák, a láb véletlen leválása és ingadozása a helyén.


Most már tudja, mire kell figyelnie a kerékpáros cipők kapcsainak megfelelő felszereléséhez. E szabályok betartása lehetővé teszi, hogy élvezze a kerékpározást, és elkerülje a kellemetlen térd fájdalmat.

Bloki rowerowe - jak poprawnie ustawić - dokręcanie



Megjegyzés hozzáadása

A (*) jelű mezők kitöltése kötelező Az Ön adatait a Adatvédelmi irányelvek szerint kezeljük.