A kerékpárcső cseréje minden kerékpáros számára elkerülhetetlen kihívás. Ne aggódjon – nem kell, hogy nehéz legyen! Gyakorlati útmutatónkban lépésről lépésre megmutatjuk, hogyan cserélheti ki egyszerűen és hatékonyan a belső tömlőt kerékpárján. Ennek az útmutatónak köszönhetően biztos lehet benne, hogy a belső tömlővel kapcsolatos bármilyen problémát meg tud oldani, és utazásai mindig biztonságosak és élvezetesek lesznek. Olvasson tovább, és fedezze fel a tömlőcsere titkait!

Kerékpárcső cseréje – hogyan cseréljük ki a kerékpárcsövet?

A kerékpárcső cseréje lehet az egyik legingerlőbb feladat, amellyel a kerékpárosok szembesülnek. Vannak azonban olyan esetek, amikor nincs más választás, és gyorsan ki kell cserélni a belső tömlőt, hogy tovább tudjunk közlekedni. Ebben a cikkben lépésről lépésre bemutatjuk, hogyan cserélje ki a belső tömlőt a kerékpáron.


A kerékpárcső cseréjéhez néhány szerszámra és kiegészítőre van szüksége. Íme, amire szüksége lesz:

  1. Egy sor tapasz és ragasztó - hasznos, ha a belső cső kilyukadt, és nem kell újra cserélni.
  2. Esetleg új kerékpárcső - ha a jelenlegi kerékpárcső sérült és nem foltozható, akkor új csővel kell rendelkeznie, amely illeszkedik a kerékpárjához.
  3. Bicikli pumpa új belső cső felfújásához szükséges.
  4. Kerékpár gumi karok - hasznosak lesznek, ha ki akarja venni a régi belső tömlőt.
  5. Csavarkulcs az agycsavarok kicsavarásához egy bicikliben - akkor szükséges, ha le akarja venni a kereket a kerékpárvázról, és a kerék nem gyorszár.
  6. Vagy bicikli gumit ha sérült / vágott és nem alkalmas további vezetésre. A kerékpár belső tömlőjének cseréjénél érdemes ellenőrizni, hogy a gumi nem repedt-e meg a kor miatt, mert ez lehet a hiba oka.

A belső cső cseréjének megkezdése előtt győződjön meg arról, hogy minden szükséges eszközzel és tartozékkal rendelkezik. Ezzel időt takaríthat meg, és elkerülheti a felesleges problémákat a csere során.


1. lépés: Akassza ki a kereket

Az első lépés az, hogy le kell akasztani a kereket a kerékpárvázról. A legtöbb kerékpárhoz csak 2 csavart kell kicsavarni (általában 15-ös méretű, és ha a kerékpárja gyorskioldó kerékkel rendelkezik, akkor a kereket csavarkulcs nélkül is eltávolíthatja.

2. lépés: Távolítsa el a gumiabroncsot a felniről

Speciális abroncskarokkal rendelkeznek, és kifeszítik az abroncsot a felniből, majd húzzák a kart a felni köré.


Fontos, hogy az abroncsot ne vegyük le a felniről, és ne csavarjuk el a felnihez képest, így könnyebben megtaláljuk az abroncsban esetleg még lévő elemeket.

3. lépés: Húzza ki a csövet a gumiabroncsból.


Amikor a kerék ki van oldva, és az abroncsokat az egyik oldalon eltávolították a felniről, folytathatja a belső tömlő eltávolítását. Általában elég óvatosan meghúzni a belső tömlő végein, hogy eltávolítsa az abroncsról. Ne felejtse el lecsavarni a belső csőben lévő szelep összes elemét.

4. lépés: Keresse meg a defekt okát

A belső cső javítása előtt mindig érdemes megnézni, hogy mi okozta a defektet. Ez lehet például egy éles tárgy az úton vagy a gumiabroncs sérülése. Ne feledje, amikor kihúzza a belső tömlőt, hogy melyik irányba nézett, majd fújja fel a kihúzott belső csövet és keressen egy lyukat és jelölje meg krétával (a dobozban található kerékpárfoltokhoz tartozik), így könnyebben megtalálhatja a lyuk. Ezután helyezze a felfújt belső tömlőt a kerékre (ne felejtse el a szelepet oda tenni, ahol a felniben van egy szeleplyuk), majd nézze meg, hol van a sérülés a kerékpár belső tömlőjén, és ellenőrizze, hogy ezen a helyen van-e éles elem a gumiban. Ha az abroncs megsérült, érdemes újakra cserélni

5. lépés: Javítsa ki a régit

Miután megtalálta a szúrás okát és kijavította, folytathatja az új cső behelyezését (folytassa a 6. lépéssel) vagy javíthatja azt.

Ha a belső tömlőt tapaszokkal javítja, keresse meg a krétával jelölt nyomot, dörzsölje át csiszolópapírral vagy a belső tubus dobozára erősített reszelővel, majd válassza ki a tapasz méretét, kenje be a tapaszt ragasztóval és nyomja rá a belső tubusra. Körülbelül 30 másodperc elteltével megkezdheti a kerékpárcső felszerelését. Amikor felfújja a belső tömlőt, az magához a gumihoz nyomja a tapaszt.

6. lépés: A belső cső behelyezése

Először helyezze be a szelepet a felniben lévő lyukba, majd terítse el egyenletesen a belső csövet a kerék körül. Ezután tegye a gumit a felnire.

7. lépés: Fújja fel a csövet


Az új belső cső behelyezése után fújja fel ismét a kereket.

MTB kerékpároknál az ajánlott nyomás 2-3 bar, trekkingnél 3-4 bar, országúti kerékpároknál akár 9 bar is lesz. Az ajánlott minimális és maximális abroncsnyomás a kerékpár abroncsára van nyomtatva.

Felhelyezés előtt mindig fújja fel a kerékpár kerekét, mert ha például a gumit ferdén helyezik fel a felnire, akkor gyorsan leeresztheti és korrigálhatja, anélkül, hogy le kellene csavarni a kereket, ezt egyszerűen egyszerűbb megtenni.

8. lépés: Helyezze vissza a kereket a keretbe


Helyezze vissza a kereket a kerékpárvázra. Győződjön meg arról, hogy a kerék megfelelően illeszkedik, és a csavarok meg vannak húzva, vagy a gyorskioldó megfelelően meg van húzva.

Összegzés

A kerékpárcső cseréje ijesztő feladatnak tűnhet, de gyakorlással könnyebbé válik. Fontos, hogy rendelkezzen a megfelelő eszközökkel és tartozékokkal, és kövesse a cikkben említett lépéseket. Ne feledje, hogy a cső cseréje előtt mindig érdemes ellenőrizni, hogy mi volt a defekt oka, és a további problémák elkerülése érdekében megszüntetni. Most, hogy tudja, hogyan cserélje ki kerékpárja belső tömlőjét, semmi sem akadályozza meg abban, hogy biztonságos és kényelmes utazást élvezzen!

Megjegyzés hozzáadása

A (*) jelű mezők kitöltése kötelező Az Ön adatait a Adatvédelmi irányelvek szerint kezeljük.